L’Ajuntament aprova la moció de Som Escola Pública que demana baixar les ràtios a P3

#ràtios20

Des de la Plataforma Som Escola Pública celebrem que el Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui hagi aprovat per unanimitat la moció que vam adreçar a tots els grups municipals amb l’objectiu de fer una passa més en la protecció de les nostres escoles. El text, en consonància amb la campanya #ràtios20, ‘Abaixem les ràtios: no a la massificació de les aules’, que ha posat en marxa la FaPaC arreu del territori, reivindica la reducció d’alumnat a les aules de P3 com una mesura adreçada a la millora de la qualitat educativa. El moment de davallada demogràfica en què ens trobem s’ha d’aprofitar com una oportunitat i no fer-lo servir d’excusa per continar retallant recursos.

En el següent enllaç trobareu l’argumentari de la campanya de la FaPaC, a la qual ens hem afegit les AMPA de les escoles públiques de Caldes: http://www.fapac.cat/abaixemlesratios

A continuació reproduïm el text íntegre de la moció aprovada pel Ple de l’Ajuntament:

«La ràtio d’alumnes per aula és un dels indicadors dels que disposem a l’hora de mesurar la qualitat de l’educació i és una mesura prioritària per assolir aquest objectiu. El Departament d’Ensenyament argumenta que amb la baixada demogràfica ja no hi ha necessitat de mantenir les mateixes línies educatives obertes de P3. A la pràctica, utilitza aquest argument per estalviar recursos i continuar amb una política de retallades encobertes, quan el manteniment de les línies d’educació infantil (P3) en cap cas suposa un cost addicional per a l’administració.

Des de la Plataforma Som Escola Pública de Caldes de Montbui, en consonància amb la FaPaC, defensem el descens de la demografia com una oportunitat per mantenir les mateixes línies, disminuint el nombre de nens per classe, per contribuir a la millora de l’educació.

Des de la Plataforma Som Escola Pública de Caldes entenem que la baixada de ràtio a 20 alumnes té un efecte positiu sobre el rendiment acadèmic de l’alumnat i sobre les pràctiques pedagògiques del professorat. A més, permet un ensenyament més individualitzat i una correcta atenció a les necessitats de l’alumnat, especialment quan apareixen dificultats.

D’altra banda, garanteix una major satisfacció professional del professorat perquè pot dedicar més temps a l’ensenyament i reduir les intervencions no acadèmiques, facilitant la possibilitat d’implantar noves metodologies d’innovació a l’aula.

Alhora també afavoreix la implicació familiar en l’educació dels infants.

La Resolució 175/XI del Parlament de Catalunya sobre el tancament de línies d’ensenyament i sobre les ràtios d’alumnes insta el Govern a aquests efectes i des de la Plataforma Som Escola Pública, així com la FaPaC, li donem el nostre suport.

Des del convenciment que el contrari comportaria avançar cap a la desigualtat i manca d’equitat del sistema educatiu i, en conseqüència, cap a una pèrdua de qualitat, des de la Plataforma Som Escola Pública de Caldes de Montbui proposem l’adopció dels següents

ACORDS

1.- Que l’Ajuntament de Caldes de Montbui dugui a terme totes les accions necessàries perquè el departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya:

  • Mantingui en funcionament totes les línies i tots els grups.
  • Adeqüi la ràtio per interès general a la demanda de Caldes de Montbui amb una ràtio base de 20 alumnes a P3 (modificació del Decret 75/2007, del 27 de març, pel qual s’estableix el procediment d’admissió d’alumnat als centres).

2.- Comunicar aquest acord al president de la Generalitat, a la consellera d’Ensenyament, al Consell Escolar Municipal i a les escoles de Caldes de Montbui».

Publicat a Notícies i comunicats generals Etiquetat amb: , , , , , , , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*