Per segon any, l’AMPA Montbui organitza el taller ‘Créixer en família’, adreçat a pares i mares. La convocatòria de l’any passat va ser un èxit d’assistència i va tenir molt bona valoració. És per això que repetim l’experiència, oberta a famílies també d’altres escoles.
El taller consta de sis sessions que es desenvoluparan els divendres de 16:45 a 18:45 h, a partir del 3 de març i fins al 7 d’abril. Els participants de l’any passat poden repetir perquè els formadors no seran els mateixos i, per tant, les sessions, tot i que tractaran els mateixos temes, s’abordaran de diferent manera.
Al llarg d’aquestes sis setmanes, podrem reflexionar i intercanviar vivències sobre l’educació dels nostres fills i filles, guiats per un professional expert en dinàmiques familiars que ens donarà eines per a la nostra tasca com a pares i mares.
Alguns dels temes i conceptes que s’hi treballaran són: afecte, autonomia, autoritat, estratègies educatives, resolució de conflictes, responsabilitats en l’àmbit domèstic, el lleure i l’entorn, el paper educatiu de l’escola i la família extensa, etc. L’última trobada serà una sessió monogràfica conduïda per un expert, en què les famílies participants hauran d’escollir el tema a tractar a partir de diverses propostes.
Inscripció i acollida
A l’enllaç http://ampamontbui.
La iniciativa forma part del programa ‘Créixer en família’ de la Secretaria de Família del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. En el vídeo següent podeu ampliar-ne la informació.
Sessió 1 – El respecte i la confiança permet equivocar-nos!
Sessió 2 – Fills autònoms, no obedients!
Sessió 3 – Conflictes i responsabilitats
Com a models, pares i mares han d’establir en el nucli familiar un estil comunicatiu que permeti resoldre conflictes de forma positiva. L’estil de comunicació que els adults estableixen amb els fills i les filles és tant o més determinant en l’educació que els hàbits o costums familiars. La temàtica de la sessió recaurà a revisar quines habilitats, basades en el respecte i l’estima vers l’altre, poden afavorir un estil de comunicació assertiva entre pares i mares i els seus fills i filles: l’escolta activa, l’empatia, saber fer elogis i emetre crítiques, ajudar a pensar, saber fer les preguntes adequades, manifestar-se amb “missatges jo”, i el fet d’aplicar sentit de l’humor a les situacions.
Sessió 4 – Tal faràs, tal educaràs!
Sessió 5 – No s’aprèn només a l’escola!
Tot el que els nens i les nenes viuen, els educa i els pot ensenyar: les relacions amb les persones de la família, els amics, els llocs on estan, les experiències que poden viure, etc. Per tant, s’aprèn a tot arreu: jugant en un equip esportiu, tocant un instrument, llegint còmics, estant de vacances, agafant un transport públic, etc. Així, inevitablement, l’educació dels infants i joves és una tasca compartida entre la família, l’escola i les altres persones i institucions que hi interactuen. La sessió centrarà l’atenció en la relació que pares i mares han d’establir amb els agents coeducadors, i en els diferents contextos en els que els nens i nenes aprenen: el lleure, les activitats d’oci familiar, etc.
Sessió 6 – Monogràfic
Pel que fa a les sessions monogràfiques, els temes que es podrà tractar són els següents:
– Noves tecnologies (la seguretat a Internet)
– Afavorir la responsabilitat dels infants o sobreprotegir-los.
– La prevenció de les relacions abusives.
– Jugant s’aprèn a viure” (el joc com a eina educativa).
Deixa un comentari