Carta de benvinguda al curs 2016-2017

Escola Montbui

Benvolgudes famílies de l’escola Montbui,

Fa poc més d’una setmana que ha començat el curs, i amb ell, les mares i pares voluntaris de l’AMPA hem reprès la nostra activitat. Us adrecem aquesta carta per saludar-vos novament, molt especialment a les noves famílies de l’escola, a les quals donem la benvinguda a l’associació. Esperem que us hi sentiu acollits i participeu en allò que sigui del vostre interès.

La Junta de l’AMPA la formem pares i mares d’alumnes que intentem aportar el nostre gra de sorra al projecte de l’escola Montbui. Però no cal ser de la Junta per participar i col·laborar activament. Tots som part de l’AMPA i tots podem aportar, per petita que sigui aquesta aportació.

Aquest curs ens hem proposat acostar-vos encara més les activitats que realitzem, per la qual cosa la participació de tots nosaltres serà més important i enriquidora que mai. Amb aquest objectiu, durant el curs passat vam iniciar una campanya per actualizar les dades de contacte de les famílies, especialment el correu electrònic, alhora que vam iniciar canals de comunicació a través de les xarxes socials. Amb això, esperem mantenir una comunicació més senzilla i fluïda.

Un altre objectiu és aconseguir una transparència total i una gestió eficient. Des de l’AMPA gestionem una gran quantitat de diners que aporten les famílies (quota, GiSD, extraescolars, acollida, etc). Entenem que la transparència és clau en qualsevol associació, i estem treballant en aquesta direcció. Durant el curs passat vam automatitzar gran parts dels processos per tal d’agilitzar la gestió i reduir el consum de fotocòpies i paper. Hem aconseguit que des de la pàgina web tothom pugui consultar el seu extracte de pagaments i inscriure’s a les activitats que organitzem. Però volem millorar-ho encara més. Per exemple, pretenem que es puguin consultar els comptes de l’AMPA gairebé en temps real.

Tots aquests reptes, i els que vagin sorgint, s’afegeixen a la que és la novetat més destacada d’enguany: la incorporació de l’escola a l’òrbita del projecte d’innovació pedagògica Escola Nova 21. Segur que n’heu sentit a parlar. Des de la Junta de l’AMPA considerem que es tracta d’una iniciativa positiva, que pretén millorar el benestar dels infants i fer de la seva estada al centre una experiència el més enriquidora i vivencial possible. Tots els canvis requereixen d’un període d’adaptació, i és possible que al principi alguns aspectes costi d’implementar, però, en tot cas, considerem que és una aposta que val la pena fer-hi confiança.

Creiem fermament en l’escola pública de qualitat i en la igualtat d’oportunitats per a tots els nens i nenes. L’educació s’ha d’entendre com una inversió clau a la societat i no com a despesa. Per aquest motiu, hem creat la plataforma ‘Som Escola Pública‘, juntament amb les AMPA d’El Farell, El Calderí i l’Escola Bressol Gegant del Pi. Estem treballant per encabir-hi la resta de centres públics del poble.

Finalment, no volem deixar passar aquesta oportunitat per animar-vos a participar i col.laborar amb l’AMPA, fer ús del web i de la Junta per a tot el que necessiteu. Si ho desitgeu podeu enviar-nos també els vostres comentaris escrits per correu electrònic a ampamontbui@gmail.com.

Una bona oportunitat per conèixe’ns i parlar-ne en persona serà la propera Assemblea General de l’AMPA, prevista per al dia 19 d’octubre a les 21:00h (enviarem convocatòria amb l’ordre del dia durant els propers dies). Recordeu que podeu proposar temes per a l’ordre del dia a través de la pàgina web (http://ampamontbui.entitatsdecaldes.cat/).

Aprofitem l’ocasió per desitjar-vos que aquest curs sigui enriquidor per a tothom i us saludem ben cordialment.

Junta de l’AMPA Montbui

Publicat a Notícies i comunicats generals Etiquetat amb: , , , , , , ,