TEATRE CS

Fa 18 anys que l’Escola Montbui aposta pel TEATRE, ja que entèn aquesta activitat com una eina molt valuosa per treballar aspectes fonamentals en el desenvolupament personal dels alumnes. L’ AMPA ho fa possible mitjançant el pagament de les despeses de monitor i material necessaris pel desenvolupament de l’activitat.

Actualment els alumnes de cicle superior fan una hora a la setmana, en horari lectiu i dins l’assignatura de Llengua Catalana, en una activitat anomenada Creativitat. Durant aquesta activitat el Ferran Puertas, acompanyat del mestre de l’assignatura, aprofita les tècniques que ofereix el teatre per fer una mica de tutoria i treballar els aspectes que considera oportuns en cada classe, com ara:
  • Afavorir la socialització i la integració grupal, ja que es fomenta l’aptitud per relacionar-se amb el grup i el desig de cooperació.
  • Promoure el respecte i la consideració envers el treball de tots els altres.
  • Desenvolupar la percepció sensorial, l’observació, la sensibilitat i la concentració.
  • Trencar els bloqueigs afectius de relació corporal amb els altres.
  • Fomentar el sentiment de solidaritat i tolerància, acceptant la diversitat.
  •  …
La representació d’una peça teatral forma part del procés educatiu. Durant el curs escolar es fan cinc obres de teatre, distribuïdes de la següent manera:
  • Nadal: alumnes de cicle superior 2A (dirigida a tots els alumnes de l’escola)
  • Finals de febrer: alumnes de cicle superior 1A (dirigida als alumnes d’educació infantil i cicle inicial)
  • Finals de març: alumnes de cicle superior 1B (dirigida als alumnes de cicle mitjà i superior)
  • Sant Jordi: alumnes de cicle superior 2B (dirigida a tots els alumnes de l’escola)
  • Final de curs: alumnes de cicle superior 2 (dirigida als pares)
Totes les obres es representen al vespre perquè la puguin veure tots els pares de l’escola (i no només els pares dels alumnes que fan l’obra).
Publicat a Teatre CS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*