DEIXEM-LOS JUGAR

deixem-los_jugar_74337-800x566_memorial rosarioDEIXEM-LOS JUGAR!

L’ esport, a banda dels efectes sobre la forma física i la salut, és un àmbit de socialització, una activitat educativa sempre que es porti a terme en les condicions adequades.

A través de l’esport, l’infant o jove entra en contacte amb els valors de l’esportivitat. Aprèn la importància de l’esforç i la perseverànça, a ser bon company i a comprometre’s amb l’equip, a respectar els altres -els rivals, els àrbitres i el públic-, a guanyar sense supèrbia i a encaixar les derrotes, a ser cortesos i honestos. És a dir, desenvolupa unes actituds que són fonamentals per al seu desenvolupament personal i social. En definitiva, amb esportivitat, l’esport educa.

Els responsables que infants i joves esportistes visquin en aquest ambient educatiu som els adults, i molt en especial els pares i les mares, i també el cos tècnic i la direcció del club o els organitzadors de les competicions. La manera com ensenyem a fer esport als nois i noies, el concepte d’esport que els traslladem, i sobretot el nostre exemple, el nostre comportament, són elements fonamentals per a optimitzar la funció educativa de l’activitat esportiva.

L’educació dels infants és una de les nostres responsabilitats fonamentals com a pares i mares, i aquesta responsabilitat, de fet, és compartida amb tota la societat. Val la pena, doncs, que aprofitem al màxim el potencial educatiu de l’esport per a aquesta finalitat tan important per a les famílies i la societat.

Publicat a Memorial Rosario Sánchez Etiquetat amb: